onsdag, maj 02, 2007

Hvor køber danske bøsser homoseksuel litteratur?

Litteraturelskende bøsser i Danmark har hårde vilkår når der skal købes homoseksuel litteratur! Det er stort set umuligt at finde bøsselitteratur i den lokale Bog & Idé…som vel i virkeligheden også er mere Idé end det er Bog! Bedre bliver det desværre ikke med de ”rigtige” boghandlere som Gad og Arnold Busk osv. – how come?
En anden mulighed kunne være at besøge LBL’s bibliotek på Teglgårdstræde i København, hvor man selvfølgelig kan låne bøger fra deres fine samling, og samtidig er det faktisk muligt at købe en del homolitteratur hos dem – både på dansk, tysk og engelsk, og bøgerne er ekstremt billige.

Men man kan blive helt misundelig når man tænker på hvor privilegeret bøsserne i f.eks. London er. De har kæmpeboglader, f.eks. Waterstones, som indeholder flere etager med bøger…inklusiv en afdeling kun med homoseksuel litteratur. Desuden har de den charmerende boghandel Gay´s The Word – Lesbian & Gay Bookshop, hvor man bliver betjent af homoseksuelle, som oven i købet har læst mange af bøgerne og derfor kan give en kvalificeret service.

Internettet er vores redning!
Når vi nu ikke har samme muligheder som londonerne, så er vores redning selvfølgelig Internettet! Hurra for dette fantastiske medie som giver os adgang til så meget guf, og deriblandt verdens største boghandel.

Det er bestemt også meget fint, men mon ikke de fleste nok alligevel ville foretrække at handle i en fysisk boghandel, hvor man kan græsse på hylderne og bliver inspireret af personalets anbefalinger?

Det er desværre ikke muligt pt. i Danmark, så derfor må vi tage os til takke med f.eks.
amazon. Skal man se positivt på det, så er det også et alternativ som gør os privilegeret i forhold til tidligere generationer. Hvad mon litteraturelskende bøsser gjorde for 15-20 år siden når de skulle købe homoseksuel litteratur?

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

For 20 år siden fik jeg bøgerne gennem biblioteket og det gør jeg også i dag. Hilsen Vagn.

Anonym sagde ...

for tyve år siden lånte jeg bøger af venner hvilket jeg stadig gør den dag i dag, men jeg bestiller også en sjælden gang en god bog eller film over internettet

Anonym sagde ...

Før i tiden brugte jeg landsforeningens bibliotek for bøsser og lesbiske, men jeg synes desværre, at det nuværende bibliotek i Teglgårdsstræde er en skygge af fordoms tider. I dag køber jeg de bøger jeg skal bruge køber over internettet.

Anonym sagde ...

some of us are lucky to live just round the corner from Gay's the Word ;-) much better than buying them on the Internet by the way
x

Anonym sagde ...

Jeg brugte også LBL-biblioteket før i tiden Jeg håber, personalet derfra læser dette, og kommenterer det. De burde deltage i sådanne debatter, hvis de mener det alvorligt. Jeg har desværre en mistanke, om at LBL-biblioteket lukker. Hilsen Frederik.