onsdag, december 13, 2006

Få styr på din bogsamling

LibraryThing er en ny website for bogelskere. Siden indeholder over 110.000 brugere og informationer om mere end 7 millioner bøger. Det er nemt og hurtigt at oprette sig som bruger!

På LibraryThing kan du, via en søgning og et klik, katalogisere din bogsamling. Kataloget indeholder oplysninger om den pågældende bog og du har mulighed for at skrive din mening om den.

Programmet gør dig opmærksom på hvilke brugere der har samme bøger som dig og derved kan du se hvad de læser – måske er der nogen der har et par gode bøger som du ikke kendte til?
Programmet kan desuden analysere din bogsamling og derefter anbefale ca. 100 bøger som du burde tjekke ud – ikke dårligt!

Hvis du er nysgerrig, så prøv at se det katalog jeg har oprettet over nogle af mine bøger, og derefter kan du selv oprette dit eget.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg har lige set din bogliste og tænker på om du kun læser homobøger?

Favntag sagde ...

Hej anonymous.
Nej, det gør jeg ikke. Det katalog jeg har oprettet indeholder kun nogle af mine bøger og jeg vil skyde på at bøsseromanerne udgør ca. 10% af min samling.

Anonym sagde ...

Konceptet er sjovt, men det er ikke relevant for mig før det kommer en dansk pendant.