mandag, december 04, 2006

I skønhedens bane!

BBC har filmatiseret Alan Hollinghusts prisbelønnede roman I skønhedens tjeneste, der handler om unge, homoseksuelle Nick Guest, der i 1983, flytter ind på loftsværelset hos den ambitiøse politiker Gerald Feddens og hans rige kone Rachel. Han bliver ven af familien og hvirvles ind i deres selskabelige liv samtidig med, at han indleder et forhold til en millionær, et forhold, som drastisk ændrer hans liv.

NRK1 viser for tiden denne tredelte dramaserie, så mon ikke også den bliver vist på dansk tv indenfor den nærmeste fremtid?


Dem der ikke kan vente på det, kan købe serien på dvd via Laserdisken

Læs mere om serien

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg overvejer, at købe den på dvd, da jeg mægtigt godt kunne lide bogen, men er serien ligeså så god?

Derfor hører jeg gerne en mening, fra dem af jer, der har set den.

Anonym sagde ...

Du kan roligt købe den. Serien er vellykket og mindst lige så god som bogen, og det tror jeg til dels skyldes en vellykket casting. Du vil ikke blive skuffet.

Anonym sagde ...

Ja for faen slå til Jeg så den på norsk tv og den var skide god jeg har godt nok ikke læst bogen

Anonym sagde ...

Serien sendes på svensk tv1 i januar den 9-11 kl.21

Mon så ikke dansk tv følger trop?
De plejer jo at samkøbe den slags.

Anonym sagde ...

Jeg synes det er en vellykket og begavet filmatisering af en roman med mange lag. Instruktøren har virkelig formået at fange 80’er stemningen og jeg blev dejlig nostalgisk da jeg så Nick (som ligner en ung Hugh Grant) med en walkman!

Anonym sagde ...

Lad vær med at se filmen hvis du holder af bogen!

Filmen er overfladisk og mangler al for mange detaljer som er vigtige for historien, og jeg forstår ikke hvorfor BBC ikke har lavet serien i 4 afsnit i stedet for tre, så man kunne få det hele med?

Anonym sagde ...

Jeg er helt enig med Bent og Jan.

Serien er vellykket og så tro mod romanen som den kan være. Selvfølgelig har de været nødt til at skære scener og replikker fra, men det ødelægger ikke helhedsindtrykket.

Jeg synes også at castingen er noget nær perfekt. De bedste er Dan Stevens der brillerer som den unge naive Nick Guest, som forelsker sig i den rige familie Fedden. Tim McInnerny er troværdig som det overfriske karismatiske familieoverhoved Gerald Fedden, der kæmper en indædt kamp for at blive en del af Thatcher-inderkredsen, Hayley Atwell er diabolsk god som den maniodepressive Catherine Fedden, og Joseph Morgan der spiller Cats kæreste Jasper, har sådan et frækt charmerende glimt i øjet, det slet ikke er til at stå for.

Anonym sagde ...

Skandale. Jeg tror næppe The Line Of Beauty bliver vist på dansk tv, for så var det sket nu.
Den blev vist med 14 dage mellemrum på svensk og norsk tv og jeg at sikker på at det ville blive vores tur efterfølgende.
Det er ikke sket, hvilket er for dårligt.
Dr og TV2 skulle skamme sig. Føj.