mandag, december 18, 2006

Kærlighed i tre satser

I adskilte værelser” handler om Leo der, efter sin vens død, bliver kastet ud i en voldsom følelsesmæssig krise. Hans sorgarbejde omfatter arbejdsnarkomani, isolation og ikke mindst en minutiøs granskning af det ofte stormfulde kærlighedsforhold.

Det er en historie om stor kærlighed, passion og en beskrivelse af en meget følsom, angstfyldt og ensom mands udvikling.

Bogen er intens og fyldt med smerte og begærets drivkraft, og meget fin og nænsom i de erotiske beskrivelser.
Det er Pier Vittorio Tondellis (1955-1991) eneste bog på dansk.

Lån bogen via biblioteket

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Da jeg læste dette smukke værk var jeg i selskab med en stemme. En stemme jeg kunne høre inde i mit hoved, som om at bogen blev læst højt for mig, og det jeg skulle gøre, var bare at lytte. Det var en stærk tydelig stemme der fortalte mig en smuk, gribende og tragisk historie om kærlighed og tab, noget Vi alle kender til. Det er stor vedkommende poesi og stor kunst, og romanen er noget nær det smukkeste der er udgivet indenfor genren.
Som Nissemand vil jeg anbefale alle bøsser at ønske sig "I adskilte værelser" næste jul. Jeg snakker med Santa om et genoptryk. HO HO HOOOOOEEEE og Happy New Year