torsdag, august 10, 2006

Hvem skal spille Billy og Harlan?

”Frontløberen” skal filmatiseres, og det er bare et spørgsmål om tid før det bliver en realitet. I mere end tredive år har fans fra hele verden ventet på en filmatisering af denne utrolige kærlighedshistorie.

Allerede i 1975 var Poul Newmans agent, Hugh French interesseret i at købe rettighederne til filmen, men det var en tid hvor Hollywood ikke vidste hvordan man skulle tackle en kærlighedshistorie mellem to mænd på det store lærred; Hvordan skulle man forholde sig til et forhold mellem en ung og en ældre mand? Hvad med kærlighedsscenerne? To mænd der kysser? Yaakk!

Det er selvfølgelig stadig store spørgsmål i dag, men film som ”Brokeback Mountain” og tv-serien ”Six Feet Under” viser alligevel at tiden er ved at være moden til det.

Planerne med Hugh French blev imidlertid ikke realiseret eftersom han havde fået lavet historien så radikalt anderledes at Warren ikke ville står inde for den. Sådan forsatte det også op gennem firserne hvor Hollywoods homofobi gang på gang satte en stopklods for en filmatisering af romanen.

I dag ser det heldigvis lysere ud. ”Brokeback Mountain” og ”Capote” var begge med i opløbet om Oscar-statuetten for årets bedste film og de store skuespillere er begyndt at acceptere og se muligheder i at spille homokarakterer på film.
Derfor er spørgsmålet bare – hvem skal spille Billy Sive og Harlan Brown?

Mit bud er, at Russell Crowe ville være fremragende som Harlan Brown og
Thure Lindhardt kunne være en outsider til at spille Billy Sive - er du enig eller hvem forestiller du der spiller disse roller?

Læs mere på Patricia Nell Warrens hjemmeside om Frontløberen.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Harlan Brown skal spilles af Mr. Hot Himself, Tom Selleck og Billy Sive skal spilles af den nye superman, Brandon Routh. Så bliver det vist ikke mere hot og den film skal jeg bare eje.

Anonym sagde ...

Hej Favntag.

Jeg synes bogen var ringe, men jeg vil gerne se filmen. Især hvis Brad Pitt og Leonardo DeCario spiller hovedrollerne...mums!

Anonym sagde ...

Min drømmemand, Sean Connery (nej, jeg ved godt at han er tudsegammel, men det jeg også) skal spille Harlan og Seann William Scott (heller ikke en vårhare) som Billy

Anonym sagde ...

- Kevin Kline som Harlan
- Heath Ledger som Billy

Anonym sagde ...

For det første, synes jeg ikke at bogen skal filmatiseres, for man kan kun blive skuffet. Det kan ikke lade sig gøre, at filmatisere den historie, som så mange mennesker, har set inde i sit eget hoved.
For det andet finder man aldrig en skuespiller der kan leve op til den gudesmukke og perfekte karakter Billy, så det vil jeg slet ikke rode med.
Skulle der engang komme en film, så mener jeg, at Mel Gibson kunne være en troværdig Harlan. Jeg vil i hvert fald gerne se ham i et par små shorts ;-)

Anonym sagde ...

Alec Baldwin og Freddie Prinze Jr.

Anonym sagde ...

Jeg kan da lige se den flotte Wentworth Miller (Prison Break) som Billy og Mel Gibson som Harlan, Selvom den konservative Gibson er en gammeldags homofob

Anonym sagde ...

Det var da en glædelig nyhed, at Frontløberen endelig skulle finde vej til det hvide lærred.
Jeg er enig med redaktøren i, at Russell Crowe ville være perfekt som Harlan Brown. Dels har han den rette alder, fysik og udstråling til rollen, og dels har han tidligere vist, at han er god til at spille ’the gay part’.
I filmen A Beautiful Mind som videnskabsmand og bøsse skulle man godt nok have skruet højt op for sit gaydar for at lægge mærke til det. Men i den australske ungdomsfilm The Sum of Us (i dansk videodistribution kaldet Far, søn og kæresterne) spiller han overbevisende den unge homoseksuelle blikkenslager.
Jeg ville meget gerne se Heath Ledger som Billy Shive, men dels har han ikke den rette statur som langdistanceløber, og dels vil hans agent sikkert fraråde ham flere gay characters foreløbig for ikke at blive typecasted som the gay actor.
Måske Colin Farrell i en blonderet udgave ville kunne klare rollen.