fredag, oktober 27, 2006

Tid til afsked

Francois Ozon har instrueret filmen ”Tid til afsked”, som har biografpremiere i dag. Den handler om den succesfulde homoseksuelle modefotograf Romain, der bliver dybt rystet, da han for konstateret dødelig kræft med kun få uger tilbage at leve i. Uden at forklare sig for venner og familie gør han op med sit hidtidige liv og beslutter sig for at opsøge sin gamle bedstemor for at søge trøst og råd hos det familiemedlem, der ud over ham er tættest på døden.

Filmen er anden del af Ozons trilogi om sorg og død - første del hed ”Under Sandet'”.

Ozon har desuden instrueret filmene ”Dråber på hede sten”, ”8 kvinder” og ”Swimming Pool

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Et citat fra Søren Vinterbergs anmeldelse af Francoiz Ozons nye film "Tid til afsked" fra
Politiken.

"Premieren i dag passer fint med Gay and Lesbian-festivalen, og med de films gennembrud til mainstream-kanalerne – langt om længe – hvorfor skulle alle de varme, vemodige og frække scener mellem d’herrer og inden for donortrekanten her også være forbeholdt den festivals publikum?

Anonym sagde ...

Nu skal man jo passe på med at drage konklusioner, men har man lavet "Swimming Pool"...kan det så overhovedet gå galt?!? Glæder mig SÅ meget til at se den.

Anonym sagde ...

Jaaaaa, "Swimming Pool" var virkelig fed, så jeg glæder mig også til "Le Temps qui reste", selvom den lyder lidt dyster. Ozon er en mageløs billedmager, så jeg håber den bliver vist i en biograf nær mig, men jeg tvivler desværre. På nuværende tidspunkt går den kun i 2 biografer i DK!

Anonym sagde ...

Fin film, som holder sig væk fra at blive klichefyldt - det er befriende og dejligt. Men desværre synes jeg ikke den når Swimming Pools højder....desværre.