onsdag, september 13, 2006

SODOMA

Sodoma” er skrevet af Bo Nyggard Larsen og den handler om Jonas, Tinka, Poker og Tyson der er på kanten af de 30 og lever det vilde liv på chatten. De har svært ved at tilpasse sig den gældende samfundsnorm og lever derfor efter deres egne regler med uforpligtende sex som omdrejningspunkt.

Bogens hovedperson er egentlig den 32-årige journalist Jonas. Han arbejder som projektleder på danmarkshistoriens største underholdningsprogram indenfor tv. Men han kan ikke magte jobbet, og bruger i stedet det meste af sin tid på hurtige dates. Det får fatale konsekvenser, og for at overleve må han hele tiden tage nogle valg, der for hver gang bliver mere og mere kompromisløse.


Det er en klassisk generationsroman fra vinteren 2004/2005 i København og handler om svigt, fordærv, fortabelse, brændte broer og nye muligheder.Tonen er hård og direkte, reflekterende og morsom, virkelig og nærværende.

Lån bogen på biblioteket

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den her bog er noget for sig. Jeg er vild med dens direkte form og sprog og miljøet er også sjovt at læse om. Dette er kort og godt en stræk og underholdende læseoplevelse.

Anonym sagde ...

Jeg synes Sodama er en virkelig dårlig bog, som faktisk figurerer på min liste over dårligste bøger overhovedet!

Anonym sagde ...

Jeg er vild med bøger der er direkte og realistiske, men der her er det værste gang lort jeg nogensinde har læst. Fuldstændig vanvittig overdrevet og direkte klam. Jeg synes faktisk heller ikke man kan kalde det en homobog da hovedpersonen er hetero. Jaja, godt nok er han i ren desperation sammen med mænd men alligevel.

Anonym sagde ...

Hej Lars og Paw.

Jeg tilslutter mig jeres kor af negative ryster om denne bog, som var en overgearet flad fornemmelse. Den vil så gerne være en ny "Nordkraft" blandet med lidt "American Psycho", men den når ingen af dem til sokkeholderne.

Læs istedet Jean Genets "Tyvens dagbog", som er en af de bedste bøger overhovedet.

Anonym sagde ...

latterlig dårlig bog hvor sproget skifter mellem at være oversmart og hip til at være underligt gammeldags. Bogen skulle aldrig have været udgivet efter min ydmyge mening