fredag, september 01, 2006

Barndommens dæmoner

Den sommer jeg var otte år gammel forsvandt der fire timer fra mit liv. Fire timer der var væk uden et spor
Dette er ordene fra Brian Lackey, en 18 årig nørdet gut, der vokser op i den lille by Hutcinsin i Kansas. Brian er plaget af mareridt og tror at han som barn har været borført af rumvæsner!
Neil McCormick er som dreng en outsider og af en helt anden støbning end Brian. Han bor sammen med sin lettere forvirret og promiskuøse mor. Han er nysgerrig og kontaktsøgende, og bliver gode venner med sin Baseballtræner, hvori han finder det han forestillede sig var kærlighed. Ti år senere er Neil er en småkriminel teenager, som lever et vovet liv, bl.a. som trækkerdreng. Hans søgen efter kærlighed fører ham til New York samtidig med at Brians søgen efter nyopdagelse og selverkendelse fører ham til Neil…som måske kan hjælpe ham med at lukke døren op til de fire timer der forsvandt fra hans hukommelse som barn.

”Mysterious Skin” fortæller historien om to drenge med meget forskellige sind, hvis fremtidige lykke består i at hjælpe hinanden med at uddrive fortidens fælles dæmoner.


Bogen er skrevet af Scott Heim og kan købes via Amazon.

Bogen er filmatiseret af Gregg Arakimed og har Brady Corbet, Joseph Gordon Levitt og Elisabeth Shue i hovedrollerne.

Køb filmen via Laserdisken.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Et godt råd. Læs bogen inden man ser filmen, da bogen helt klart er bedst

Anonym sagde ...

Jeg kender ikke bogen men filmen var virkelig fed.

Anonym sagde ...

Jeg så filmen i en lille art-cinema i USA, og blev nødt til at gå til sidst. Filmen var for hård og der tænker jeg på sexscenerne og specielt mellem Joseph Gordon Levitt og ham manden han bliver voldtaget af. Det var simpelthen for harcore realisme til min smag.
Jeg foretrækker film, hvor disse modbydeligheder kun bliver antydet og ikke udpenslet.

Anonym sagde ...

Tør øjnene, Mate!
Hvad er dit problem? Filmen skal da skildre virkeligheden så tæt som muligt ellers tror man jo ikke på historien. Kan du heller ikke tåle at se en krigsfilm? Eller at nogen dør af sygdom på film?
Hvis det er tilfældet burde du holde dig til disneyfilm hvor alt er sukkersødt og lyserødt.
Mysterious Skin er en mega fed film med top præstationer af skuespillerne så i skal ikke høre på den anonyme dødbidder :)

p.s. og hvorfor skal vi vide at du har set den i en art-cinema i USA? Skulle det gøre filmen bedre eller dårliger?

Favntag sagde ...

LANGUAGE…som Ruth Fischer fra ”Six Feet Under” ville have sagt!!!

Hej Paw

Det er fint nok at man er uenig, men der er ingen grund til at blive personlig - folk har vel lov til at have forskellige grænser.

Anonym sagde ...

Til Paw.
Jeg kan kun sige at ofte virker antydelsens kunst stærkere end virkeligheden.

Anonym sagde ...

Fint nok og godt ord igen.

Det står så for din egen regning, men jeg forstår sadigvæk ikke hvorfor det skulle nævnes at du har set filmen i en "art-cinema" i USA ;)